Salijuši, bet laimīgi!

14.-22. septembris iekarojot Īslandi

Pirmie ciemiņi! Un tas arī iemesls, kāpēc tik ilgi tāds klusums no manis 🙂 Kā jau vecāki smējās, visu dzīvi man apstādināja. Bet ja godīgi – tā tikai palika brīnišķīgi intensīvāka!

Bija dienas, kas mūs lutināja ar sauli – bija dienas, kas lutināja ar lietuslāsēm. Bet pats foršākais par Īslandi jau ir tas, ka nekad neatzīsi, ka laiks bijis briesmīgs un ka tagad ļoti labi zini, kā ir, kad visas dienas garumā Tev pie dibena pielipuši slapji džinsi. Tie iespaidi par Īslandi ir košāki par visiem iespējamajiem laikapstākļu pārbaudījumiem, ko Īslandes mākoņi Tev sagādās. Un tā arī pavisam godīgi varu teikt – šis 8 dienu piedzīvojums kopā ar saviem mīļajiem man paliks atmiņā kā viens no superīgākajiem izbraucieniem!

1.DIENA: Taisnā ceļā no lidostas uz Reykjanes pussalu

Tā sākās ar to, ka izņēmu no nomas savu mazo KIA un braucu pakaļ saviem mīluļiem uz lidostu. Kad visi satikāmies un sabučojāmies, biju izplānojusi mazu pirmo braucienu pa Reykjanes pussalu (jo tas jau turpat vien Keflavík lidostas virzienā ir).

VĒJŠ! Mans mazais brālis, šķiet, atbrauca un tā arī aizbrauca no Īslandes ar sajūtu, ka lielā māsa dzīvo dzīvajā 24/7 ventilatorā! Nu tā, ka Tu vienkārši NEVARI neuzņemt šāda putna lidojuma bildes, jo grūti noturēties kājās!

Starp citu! Jā, šajā galerijā būs ļoti daudz tūrist-veidīgās bildes. Jā, tas bija tieši tas, ko darīju, kad mamma, tētis un mazais brālis atbrauca ciemos – noskaņojos viņus VIIIISSSUUU laiku riktēt priekšā kamerai, un (pārsvarā tētim) spiest rokā savu Canon. Jā, lai nobildē arī mani! 🙂

REYKJANES PUSSALA: apskatīts pirmais karstais avots, Īslandes senākā bāka Reykjanesviti, okeāns un klintis, nogaršota Īslandes visslavenākā omāru zupa Grindavík ciematiņā, nākamais Seltún karstais avots, brīnišķīgi skaists (!) ceļš no Seltún uz Reikjavīku un viss! Tā kā manējie vēl dzīvoja pēc LV laika – noliku viņus gulēt jau Īslandes plkst. 20:30 (Latvijā 23:30), lai nākamajā dienā celtos un veltos otrās dienas brauciena maršrutam.

2. DIENA: Snæfellsnes pussala

Sākam mašīnas apstādināšanas tūri uz skaistu kalnu, upju, lauku un okeāna fona 🙂img_6038

Redzējām Īslandes aitas:img_6117

Un pieaudzējām ragus arī sev 🙂img_6174

ARNARSTAPI KLINTIS:

LONDRANGAR PLUDMALE UN KLINTIS:

KIRKJUFELLFOSS ŪDENSKRITUMS:

3. DIENA: Zelta loks jeb slavenais Golden Circle

ÞINGVELLIR NACIONĀLAIS PARKS – ātri saprotam, ar kādām mašīnām Īslandē patiešām ir jāpārvietojas:

ALMANNAGJÁ KONTINENTĀLĀS PLĀTNES:

Vienkārši mana favorītbilde 🙂

GEYSIR UN STROKKUR GEIZERI:
Kad dažs labs var aizbraukt mājās ar domu, ka redzējis Geysir, bet patiesībā visi priecājamies par Strokkur ūdens šaltīm, jo īstais un lielais Geizeru-geizeris klusē jau 16 gadus).

Nebija viegli nopozēt ar skatu pret kameru, kad gribi redzēt, kas notiek aiz muguras 😀 Bet tāpēc pietiekoši ilgi uzkavējāmies pie Strokkur, lai savos atmiņu čipos (kas šo dienu laikā piepildījās milzīgā ātrumā) pavisam kārtīgi iemūžinātu Īslandes devu. Ha! Un arī redzētu to, kā siltās ūdens šaltis pilnībā aplej pa-vējam-stāvošos tūristus no galvas līdz kājām!

GULLFOSS ŪDENSKRITUMS:

FRIDHEIMAR TOMĀTU AUDZĒTAVAS RESTORĀNS:
Oh! Šis viens no maniem favorītiem, jo tomātu zupa, tomātu saldējums, tomātu zapte, tomātu saldais pīrāgs un tomātu siera kūka bija kaut kas tik ļoti neiedomājami debešķīgi garšīgs!!!

SKÁLHOLT KATEDRĀLE, sarkanās taciņas, KERIÐ KRĀTERIS:

EPISKS CEĻŠ MĀJUP caur Nesjavallaleið kalnu ceļu:
Te tikai ceļa sākums, bet šis ceļš noteikti attaisnoja manis iepriekš izlasīto atsauksmi i-netā, ka noķersim citas planētas sajūtu. Visu paspilgtināja vēl tas, ka braucām krēslā un miglā, kalnu ceļi un serpentīni, laidens brauciens pa asfaltu – elpu aizraujoši un baudāmi! Super!

4. DIENA: Īslandes dienvidi un mazliet no rietumiem

RAUFARHOLSHELLIR LAVAS TUNELIS:
Kurā rāpelējos savā pirmajā nedēļā Īslandē, un šonedēļ avīzē nopublicēja manu interviju par to. Aizvedu arī savējos uz turieni, lai apskatās, kur tad tie kadri filmai NOA tika filmēti.

SELJALANDSFOSS ŪDENSKRITUMS:

SKÓGAFOSS ŪDENSKRITUMS:

SOLHEIMA SANDUR LIDMAŠĪNA:
Uz kuru mēs neaizgājām, jo 4km gājiens turp mums visiem nebūtu bijis pa spēkam + bijām ieplānojuši redzēt vēl daudz, daudz, tāpēc nolēmām, ka atstāsim šo apskates objektu uz kādu citu reizi un braucām tālāk.

DYRHÓLAEY KLITNIS:

REYNISDRANGAR MELNĀ PLUDMALE:

VÍK:

Un pats superīgākais – tēta iniciētais brauciens uz SVÍNAFELLSJÖKULL LEDÁJU.
Šajā fotogrāfijā ar tēti dzima teiciens – “Salijis, bet laimīgs!”

Ū, ū! Un te ir filmēti kadri filmai Interstellar. Tātad skatījos uz vietu, kur Matthew McConaughey jaunu planētu izzināja :))

Tiesa, bija iestājusies jau tumsiņa – un atpakaļceļā piedzīvojām vienu no skaistākajiem redzētajiem saulrietiem.

Un par spīti dažādiem stāstiem par īslandiešu aukstumu un neiejūtību pret aptrakušajiem tūristiem- kad piebraucām ceļa maliņā, lai uzņemtu kādu bildi, gados pavecāks pāris piestāja, lai pajautātu, vai mums viss labi. Jo izlicies, ka kaut kas varbūt noticis mašīnai. Nu bet jauki! 🙂

5. DIENA: Braucam uz Rietumu fjordiem!

.. kad jāatdod mašīna, bet gribi vēl braukt. Pāris epasti un aizbraukšana līdz mašīnas nomas birojam, un papildus diena  ir sarunāta!

Saulaina diena – braucam un baudam skatus! Aptuveni 400km turp, 400 atpakaļ, priekšā gaidāmi visnotaļ interesanti fjordu ceļi, kalni un nogāzes…

Pēc elpu aizraujošiem skatiem un Lielā Kanjona mazā brāļa izbraukšanas, nonākam sevis nospraustā gala mērķī – RAUÐASANDUR PLUDMALE:

Patiešām traks (!) brauciens,
..kad, stundām ilgi braucot, neredzi nevienu mazo mašīnu, jo visi pārvietojas ar 4×4,
..kad pašā galapunktā tomēr ieraugi vienu mazo mašīnu un uzelpo!
..kad serpentīni ir tik stāvi, ka jāveic šoferu nomaiņa un vadību pārņem tētis,
..kad krauja lejā tik stāva, ka uz to pusi neskaties,
..bet arī uz otru pusi skatīties nevar, jo jebkurš mazais akmenītis varētu izraisīt akmeņu slīdēšanu – un, par tālāko scenāriju iedomājoties, balss tonis paceļas augstajos stāvos un sāc nervozo smiekliņu.

Vienīgie Īslandes slavenie PAFFINI, ko mums laimējās redzēt:

6. un 7. DIENA kad beidzot arī man bija jāparādās darbā. Manējie izklaidē sevi, un krustu šķērsu izstaigā Reikjavīku, un pievienojos viņiem pēc plkst. 17:00.

HARPAS KONCERTZĀLE:

Satiekoties pie manas redakcijas, vedu savējos beidzot nobaudīt tos slavenākos no slavenākajiem Reikjavīkas hotdogiem BÆJARINS BEZTU PYLSUR:

8. DIENA braucieni krustu šķērsu pa Reikjavīku ar transporta dienas karti kabatā.

GROTTA BĀKA UN KARSTĀ ŪDENS AVOTS:

Līdz bākai tikt nevaram! Ūdens stabi ūdenī – tā mēdz notikt. Labi, ka ūdens līmenis necēlās brīdī, kad mēs būtu nokļuvuši līdz pašai bākai, atpakaļ būtu jāpeld 😀 ..arī tā mēdz notikt.

Par spīti vēsumam, izplunčājāmies gan baseinā, gan okeānā NAUTHÓLSVÍK TERMĀLAJĀ PLUDMALĒ:IMG_7558.jpg

Un pēdējo vakaru pavadījām visi mīlīgi saspiedušies manā istabā, ēdot debešķīgi garšīgo īslandiešu gotiņu piena saldējumu, skatoties bildes un apspriežot mūsu favorītmomentus Īslandē 🙂IMG_7576.jpg

9. DIENA: Atā, mīļie! Tiekamies Ziemassvētkos!

Nākamajā rītā cēlāmies plkst. 4:00 (vieglāk bija sevi piestutēt vertikālā stāvoklī, kad iedomājos, ka Latvijā ir plkst. 7:00) un pavadīju savējos uz lidostas autobusu. Samīļoju un pamāju atā, un devos čučēt tālāk (jo man jau tomēr ir jāturpina dzīvot pēc Īslandes laika zonas) 🙂

NU TĀDS MUMS BRAUCIENS! 🙂

Ceru, ka jums patika un sakārdināju – tiešām! Ir jābrauc uz šejieni, te ir ļoti, ļoti skaisti!